strona główna
  Archiwum Nr 3  
Tam byliśmy
Premiery, spotkania, prezentacje…
Turyn, Paczółtowice, Warszawa [s.10-13] 
Cover story
ROLLS-ROYCE DROPHEAD COUPÉ
Z kilkoma dodatkami przekracza magiczny próg 500 tysięcy euro. Oto najnowszy klejnot z Crewe, napędzany silnikiem V12 o pojemności 6,75 l i mocy 460 km. Królewski komfort i przyjemność prowadzenia z legendarną figurką na atrapie chłodnicy. [s.16]
La dolce vita
JACHTY RIVA
Kiedy jeszcze nie było samochodów, pewien cieśla okrętowy budował ponadprzeciętne łodzie. W ciągu 165 lat Riva stała się współczesną stocznią, która tworzy unikalne produkty. [s.28]

Na dwóch kołach
DUCATI 1098
Podobno faceci to duzi chłopcy. Teraz fabryka w Bolonii przygotowała dla nich całkowicie nową zabawkę. Trudno się w niej doszukać wad... no, może poza jedną – niebezpiecznie uzależnia! [s.44]

Nowości
BMW 6 COUPÉ I CABRIO
RENAULT LAGUNA
PEUGEOT 308/207SW
VOLVO S40/V50 [s.54-62]

Pierwszy kontakt

AUDI S5
Na to spotkanie czekaliśmy od dawna.
Walter De’Silva, słynny włoski stylista, uznał Audi A5 za najpiękniejszy samochód, jaki kiedykolwiek udało mu się stworzyć. My mieliśmy okazję testować S5 – jeszcze piękniejsze i zdecydowanie szybsze. [s.62]

JAGUAR XJ 2.7D
Drobne poprawki estetyczne i więcej miejsca dla pasażerów z tyłu to dwie główne nowości w eleganckim angielskim klejnocie, który może pochwalić się nadzwyczaj cichą pracą silnika. [s.66]
SUV MERCEDES
Prezentacja odnowionej klasy R była pretekstem do testów całej gamy modeli SUV Mercedesa. [s.70]
VOLVO XC70
Gama „70” ze Szwecji ma teraz nowy styl. Szczególnie widać go w terenowej wersji XC, która zyskała więcej drapieżności. Wprowadzono także nowe rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa. Filarem oferty pozostaje nadal pięciocylindrowy silnik TD 2.5 o mocy 185 KM. [s.74]
SAAB 9-3
Inżynierowie Saaba mają przewagę nad kolegami z innych firm, gdyż nie posiadają balastu stuletniej tradycji w motoryzacji. Korzenie firmy tkwią bowiem w lotnictwie i nawet dzisiaj, jeżeli konstruktorzy napotykają na problem, to rozwiązują go sięgając po wzorce, z zakresu motoryzacji i lotnictwa. [s.80]
MINI COOPER D
Mini, który rodził się po to, by nie być dieslem, teraz jest chętniej kupowany właśnie w wersji wysokoprężnej. Nowy silnik z zapłonem samoczynnym o pojemności 1,6 l ma dodatkowo 15 KM więcej. Nadal jednak brakuje mu chyba szczypty sportowej drapieżności.  [s.82]

Test

ASTON MARTIN V8 VANTAGE
Zapierająca dech linia nadwozia i przyjemność jazdy na najwyższym poziomie. To tajemnica sukcesu małego Astona V8 o mocy 385 koni mechanicznych. [s.86]

FIAT 500
Bazujący na Pandzie nowy Fiat 500 jest już samochodem kultowym dzięki pięknej, uwodzicielskiej sylwetce, która przypomina mityczne „cinquino”. Zwinność i radość z jazdy to jego największe zalety. [s.102]
MERCEDES ML 63 AMG
Z nowym silnikiem V8, 6300 cm³, dysponującym mocą 510 KM i momentem 630 Nm, Mercedes ML 63 AMG staje się prawdziwą bestią. Ale komfort jazdy jest nadal na wysokim poziomie. Porsche i BMW muszą być czujne. [s.114]
AUDI S3
Przy 260 KM i napędzie na 4 koła ten niemiecki sportowy bolid osiąga setkę w 5,86 s i ciągnie bez wytchnienia, aż do elektronicznego ograniczenia prędkości przy 250 km/h. Jednym słowem – sportowiec czystej krwi, zachowujący spokój nawet w sytuacjach krytycznych. [s.124]
FORD MONDEO 2.0 TDCI STYLE WAGON TITANIUM
Ze starego modelu nowy Mondeo odziedziczył sprawdzoną już mechanikę i znaczną przestrzeń w kabinie. Wszystkie inne aspekty średnio-dużego Forda zostały całkowicie zmienione. Uaktualniono również cenę. [s.132]
NISSAN QASHQAI
Ze względu na design i cechy praktyczne nawiązuje do nowoczesnych sport utility. Biorąc pod uwagę gabaryty nadwozia i zachowanie na drodze, przypomina raczej kompakt. [s.142]
OPEL ANTARA 2.0 CDTI AUT. COSMO
Przestronne wnętrze, wysokoprężny turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM, a także możliwość napędu na cztery koła. Oto nasza testowa Antara. Zapraszamy na przejażdżkę. [s.152]
Na torze
PORSCHE 911 TARGA 4S
Od wersji 993 Porsche Targa uległa rewolucji. Dotychczasowy, składany ręcznie dach zastąpiony został panoramicznym, przykrywającym całość wnętrza – szklanym. Testujemy najnowszą wersję mitycznego Porsche Targa. [s.162]
Sport
LE MANS
Choć Peugeot startował z pole position, Audi wygrało siódmy raz. Po 48 latach Aston Martin znowu na podium. [s.170]
RAJDY
Na rajdy samochodowe jeżdżę od wielu lat i naprawdę kocham ten sport. Historia wspólnego wyjazdu redaktora naczelnego i wydawcy na Mazury. [s.174]
Klasyka
FERRARI 365 GTB/4
Mit 365 GTB/4, znanego jako Daytona, nadal żyje. Ten wyjątkowy bolid, zaprezentowany pod koniec lat 60., przywrócił Ferrari czysty, sportowy charakter. Przydomek upamiętnia historyczny sukces w 1967 roku na amerykańskim torze wyścigowym. [s.178]
Bieżący numer
 
 
 
+ NEWSLETTER
Zapisz e-mail :

Jeśli chcesz być informowany o naszych aktualnościach wpisz swój adres emailowy. Szanujemy Twoją prywatność.Nie udostępni nikomu Twojego adresu. W każdej chwili możesz sie wypisać:

Usuń e-mail :
Copyright © 2018 V-12.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
O nas || Bieżący numer || Archiwum || Forum || Kontakt