strona główna
  Archiwum Nr 13  

V12

Kilka słów od Wydawcy.

Listy

Odpowiadamy na listy do redakcji.

Historia

Dwaj pracownicy Mercedesa, jednocześnie pasjonaci mechaniki. Trzeci pracownik, który potrzebuje silnika do swojego wyścigowego samochodu. Przymykający oko i pozwalający pracować szef. W ten, praktycznie przypadkowy sposób, rodzi się firma, która stanie się w przyszłości sportową twarzą Mercedesa.

Formula Uomo

Maranello to nie tylko miejsce, gdzie produkuje się najwspanialsze, najbardziej fascynujące samochody świata. Jest to także wymarzone miejsce pracy mechaników. Z projektem Formula Umo ( Formuła Człowiek ) Ferrari ponownie postawiło swoich pracowników na najważniejsze, najbardziej eksponowane miejsce w całym procesie produkcji.

Imprezy Porsche

Kulczyk Tradex – oficjalny importer Porsche w Polsce – organizuje w ciągu roku cykl imprez dla osób zainteresowanych zakupem któregoś z modeli firmy z Zuffenhausen. To najlepszy sposób, aby zbliżyć się do legendy.

Moscow International Automobile Salon

Moskwa 2008 : Kobiety i Samochody.

Lotus Evora

Decyzja zapadła w jeden dzień. Realizacja trwała niemal dwa lata. To niewątpliwie najważniejsza od czasu Elsie, prawdziwa premiera Lotusa. Sześciocylindrowy, centralnie umieszczony silnik Toyoty o pojemności 3,5 litra oraz mocy 276 KM, układ siedzeń jak w typowym GT, znakomity poziom wyposażenia i wykonania. Evora staje do walki przygotowana jak chyba żaden Lotus wcześniej.

BMW M6 Cabrio i Jaguar XKR Convetible

Ta sama idea, a jakże różny efekt końcowy. Na zadany temat „duże, luksusowe Cabrio” niemieccy i angielscy inżynierowie znaleźli zupełnie inne rozwiązania. Wydawać by się mogło, że samochody te mają dwie, zupełnie różne, twarze. Czy aby tylko dwie ?

Lancia Delta 1,6 MultiJet

Przy rozstawie osi 2,7 m oraz długości 4,5 m najnowszy produkt Lancii oferuje komfort godny samochodów wyższych klas. Ponad 1500 kg masy tłumi zapał 120 koni pochodzących z 1,6 litrowego silnika MuliJet przede wszystkim podczas przyśpieszania, natomiast miękkie zawieszenie to większa zdolność amortyzowania nierówności kosztem przyjemności jazdy.

Audi A4 Avant 2.0 TDi 142 KM

Od wersji A4 Limuzyna, nowy Avant otrzymał tę samą długość, zwinność i przyczepność. Sportowa sylwetka zmniejsza nieco objętość bagażnika. Silnik 2.0 TDi o mocy 152 KM gwarantuje dobre osiągi i małe zużycie paliwa.

Renault Laguna 2.0 DCi GT SporTour

Wersja GT łączy wysoki komfort kombi i sportowe zacięcie, które ulepsza osiągi i przede wszystkim dodaje przyjemności z jazdy. Dużo przestrzeni i pojemny bagażnik. Zużycie paliwa w normie.

Mazda 6 Kombi 2.0 Diesel Exclusive

Japońskie kombi jest większe od swojego poprzednika i charakteryzuje się dynamicznymi liniami, ale zachowuje się jak spokojny samochód rodzinny. Odznacza się świetnym komfortem, dużą pojemnością bagażnika i dbałością, o wykończenie wnętrz. Silnik wysokoprężny 2.0 przekonuje, jeśli chodzi o zużycie paliwa, ale okazuje się mało elastyczny. Długi czas przyśpieszania.

MTM Audi R8 SuperCharged

Niemiecka firma tuningowa MTM doładowuje V8 o pojemności 4,2 litra na bezpośrednim wtrysku, zwiększając moc z 420 do 560 KM oraz moment obrotowy z 430 do 580 Nm. Powyżej 5000 obrotów rozpętuje się prawdziwa burza mocy, a układ hamulcowy w równie brutalny sposób jest w stanie ją powstrzymać. Nie traci nic z poręczności i precyzji samochodu seryjnego, a dźwięk wydechu obezwładnia.

Porsche Boxster RS 60 Spyder

Tu nie chodzi tylko o efekt nostalgii. Za magiczną nazwą RS 60 i odpowiadającym jej szaroniebieskim zestawieniem kolorystycznym, charakterystycznym dla wyścigowych spiderów ze złotego okresu marki Porsche, kryje się dobrze wyposażony samochód sportowy, o większej mocy i ze specilanym zawieszeniem. Choć kosztuje około 10.000 euro więcej od wersji podstawowej, ograniczona liczba samochodów zaostrza apatyt wśród miłośników tej marki.

Novitec Rosso F430 F1 Bi-Compressor

Na zewnątrz wydaje się zwykłym F430, ale wewnątrz bije serce o niezwykłej mocy: Novitec z turbodoładowanie V8 4,3 GT z Maranello, którego możliwości zwiększono z oryginalnych 490 KM i 465 Nm momentu obrotowego do 707 KM i 715 Nm. Porządna dawka mocy powyżej 3500 obrotów. Radykalnie przejrzane zawieszenie i układ hamulcowy. Rekordowy stosunek masy do mocy : 2,05 kg/KM

Ducati 848 i Suzuki GSX-R 750

848 i GSX-R 750 to reprezentanci trochę snobistycznej kategorii, która oferuje ścigacze sportowe i wielofunkcyjne. Osiągi sprawdzamy na torze w Mugello: pod względem właściwości trakcyjnych zwycięża Ducati, Suzuki ma lepszy silnik.

Riva Duchessa ‘92

Sukces zawsze motywuje do jego pogłębiania.  Niezwykle ciepłe przyjecie 115-stopniowej Ateny, oferowanej od 2005 roku, skłoniło Rivę do rozszerzenia oferty w Segmęcie megajachtów. Oto nadchodzi, a raczej nadpływa, kolejnie piękne i wyrafinowane dziecko stoczni w Sarnico: 92-stopniowa Duchessa.

Formula 1

Wyścig w SPA uraczył nas tak gigantyczną dawką emocji, po której wydawało się, że nic nas już nie może w cyklu Grand Prix zaskoczyć. Tymczasem płaczące nad torem Monza chmury ponownie awansowały do roli rozdających karty i zgotowały nam prawdziwe niespodzianki.

Muzea: BMW i Mercedes-Benz

Dla osób, w których żyłach zamiast krwi płynie benzyna, samochody 20-, 50-, czy stuletnie są tym samym, czym dla miłośników sztuki obrazy Leonarda Da Vinci, Rembrandta, czy Paula Gauguina. Nieco inaczej auta postrzegają ekolodzy, widzący w nich diabelski wynalazek niszczący przyrodę. Jednakże nawet najwięksi miłośnicy ekologii, muszą przyznać, zę motoryzacja była wyznacznikiem historii XX wieku…

Alfa Romeo Stradale – 2000 z Periscopio – Sprint 6C

Synonim samochodu sportowego, czyli centralnie ustawiony silnik, nie idzie w parze z potrzebami handlowymi producenta, który musi myśleć również o wynikach sprzedaży. Ale Alfie Romeo mogło się udać, o czym świadczą te samochody: 33 Stradale z bajecznych lat sześćdziesiątych, Z 2000 oraz przede wszystkim prawie już gotowy Sprint 6C. Ulotne i emocjonujące doświadczenie, które – mamy nadzieję – stanie się przykładem odwagi.

Bieżący numer
 
 
 
+ NEWSLETTER
Zapisz e-mail :

Jeśli chcesz być informowany o naszych aktualnościach wpisz swój adres emailowy. Szanujemy Twoją prywatność.Nie udostępni nikomu Twojego adresu. W każdej chwili możesz sie wypisać:

Usuń e-mail :
Copyright © 2018 V-12.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
O nas || Bieżący numer || Archiwum || Forum || Kontakt