strona główna
  Archiwum Nr 12  

V12

Kilka słów od Wydawcy.

Listy

Odpowiadamy na listy do redakcji

MOJA FERRARI

Dzięki programowi one-to-one i one-off powraca możliwość personalizowania, a nawet całkowitego projektowania samochodów z maranello według indywidualnych życzeń szczęśliwych klientów. Choć lepiej chyba mówić o pasjonatach. Tak samo jak trzydzieści lat temu.

POCZĄTEK SAGI

Ma 44 lata i jest w świetnej formie. Jego sekret? Prosta technika i piękne kształty. Pierwsza seria jest piękna jak kiedyś i pozostaje nadal, bardziej nawet niż samochodem retro, pięknym wozem sportowym. Oto dane wszystkich wersji i porady dotyczące zakupu.

PORSCHE CARRERA 4

Po dwóch intensywnych dniach spędzonych na drogach i na torze, nowa 997 odebrała mi mowę z wrażenia. Niewielkie modyfikacje stylistyczne kryją wiele innowacji technologicznych, które potwierdzają, że coupé ze stuttgartu to najlepszy dostępny obecnie na rynku samochód sportowy.

NOWE BMW 7

Seria 7 jest jedynym samochodem, który jest w stanie pokonać klasę S Mercedesa w kategorii sprzedaży. Po 8 latach od pierwszej prezentacji nadszedł moment na metamorfozę dotychczasowego modelu – od zawsze. Piątą generację siebener  zapowiada się jako obiecujący punkt odniesienia dla wszystkich.

BMW 3 MY 2009

Małe zmiany estetyczne i ważne nowości techniczne pozwolą najważniejszemu
modelowi gamy BMW dalej walczyć z konkurentami ze Stuttgartu i Ingolstadt.

MASERATI GRANTURISMO S

Do lat 70. Samochody z tridente często otrzymywały imiona wiatrów.
jeżeli w Maserati Granturismo rozpoznajemy gen maserati mistral,
nie ma wątpliwości, że nowa wersja s zasługuje na miano spadkobiercy Maserati Ghibli.

ASTON MARTIN VANTAGE MY 2009

W odpowiedzi na nowe Porsche i Maserati, Gaydon udoskonala swój najnowszy model. Większy silnik i ulepszona skrzynia biegów chyba nie wystarczą do rywalizowania z nową „jedenastką” i fantastyczną Granturismo S, nie mówiąc już o rewelacyjnym Ferrari California.

MERCEDES-BENZ GLK 320 CDI 4MATIC

Dla Mercedesa kompakt nie jest synonimem czegoś gorszego i słabszej jakości. Najnowszy model w sektorze premium suv-ów kompaktowych, nowy GLK, jest, według zapewnień samego producenta, najważniejszą nowością niemieckiej marki w 2008 roku.

VOLKSWAGEN SCIROCCO 2.0 TSI

Powraca samochód, o którym marzyło pokolenie młodych europejczyków. Ciekawy design, mocny silnik, nowe podwozie i skrzynia biegów dsg. Całość w cenie, na którą może pozwolić sobie wielu młodych ludzi. Ale z pewnością nowy scirocco ucieszy też…

SKODA SUPERB 3.6 V6 FSI 4X4 DSG

Z nową SuperB Skoda stanowi poważną alternatywę dla niemieckich limuzyn. Piękna linia, bardzo wysoka jakość, mechanika pierwszej klasy pozwoliły jej wygrać pojedynki organizowane przez niemiecką prasę. Jeżeli sami niemcy to przyznają…

ABARTH 500

W końcu na drogi wjeżdża Abarth godny swej nazwy nie tylko z powodu energicznego silnika 1.4 turbo o mocy 135 km, ale przede wszystkim świetnie reagujących zawieszeń, gwarantujących silne emocje na szybkich odcinkach. Kręcący nosem muszą poczekać do października, kiedy zostanie zaprezentowana nowa wersja „essesse”, a chodzą słuchy nawet o 180 km.

ALFA ROMEO 159 2.4 JTD TI

Podobno Henry Ford, kiedy mijała go alfa romeo, zdejmował z głowy kapelusz, a Enzo Ferrari (znający samochody tej marki, gdyż startował nimi jako kierowca firmowy) w dniu, kiedy pokonał alfę, płakał jak dziecko.

FERRARI F430 SCUDERIA

Wiem, co sobie teraz myślicie. Scuderia była już prezentowana w grudniowym „v12”. Dlaczego znów o niej pisać w ciągu zaledwie kilku miesięcy? Drodzy czytelnicy, można by mnożyć odpowiedzi, ale żeby wytłumaczyć nie tylko „dlaczego” tego artykułu, ale prawdziwe „dlaczego” takiego miesięcznika jak „v12”, wystarczy jedno słowo: pasja.

BMW M3 CABRIO DKG

Nie tylko rozwiązanie coupé-kabrio stwarza podwójny charakter samochodu z monachium, ale także nowa skrzynia biegów dwusprzęgłowa dkg. Łagodna jak tradycyjny automat i szybka jak skrzynia sekwencyjna w trybie manualnym. Godne uwagi osiągi takie same jak cena – obydwa bardzo wysokie.

CITROEN C5 2.2 HDI VS SUBARU LEGACY BOXER DIESEL

Citroën i Subaru interpretują w diametralnie różny sposób temat: sedan dla rodziny. Spróbowaliśmy znaleźć najważniejsze pozytywne cechy, jak i ciemne strony tych dwóch samochodów. Ważnym było też sprawdzenie, czy posiadają zalety, aby konkurować z arystokratyczną, niemiecką konkurencją.

ALFA ROMEO MITO 1.4 TURBOBENZYNA

Kompakt, tylko troje drzwi, agresywna stylistyka: na pewno nowemu „maluchowi” z biscione nie brak uroku i temperamentu. Wśród jego mocnych stron warto podkreślić świetne, zrównoważone zachowanie dynamiczne, funkcjonalność i nietuzinkową urodę. Gwarantuję, że autko będzie łatwe do pokochania.

AMG SL65 BLACK SERIES

Jeśli uważacie, że samochody ze znaczkami AMG to kwintesencja Mercedesa, jesteście tak blisko prawdy, jak nasi politycy od spełniania przedwyborczych obietnic. Fantastyczne osiągi, znakomite wykończenie, świetne prowadzenie. Doskonałość trudno poprawić, są jak ostre papryczki. Są jednak tacy, którzy chcą je posypać pieprzem. Czarnym pieprzem.

PERSHING 64

Awangardowe projektowanie, innowacja, technologia i finalny komfort psychiczny, to są słowa kluczowe, które tchnęły życie w nowego Pershinga 64’, najmłodszy model stoczni z Mondolfo.

BMW H2R I BMW ART CAR

Zostaliśmy zaproszeni na niezwykłą wystawę. Przyznajemy, iż czytając materiały na ten temat, nie do końca wiedzieliśmy, czego możemy oczekiwać. Podczas jedynej muzealnej wystawy prac duńsko-islandzkiego artysty Olafura Eliassona, zorganizowanej w niemczech w monachijskim muzeum Pinakothek der Moderne, zaprezentowany został projekt nazwany „nadzieje mobilności: projekt BMW h2r”.

NEW YORK

Nie ma chyba innego miasta na świecie, które miałoby tyle twarzy. Nie ma narodowości, której byś tu nie spotkał. Nie ma kuchni, której nie mógłbyś tu spróbować. Nie ma języka, którego nie mógłbyś usłyszeć. Choć byłem w nim wiele razy, każda kolejna wizyta pozwala mi na dokonanie nowych odkryć.

FERRARI 250 GTL

To ostatni przedstawiciel długowiecznej rodziny 250. Jego powstania bardzo chciał „drake”, który wraz Pininfariną i Scagliettim opracował kształty. Można powiedzieć, że stanowi on kwintesencję tradycji stylistycznej maranello w samochodach gt z silnikiem na przednią oś.

Bieżący numer
 
 
 
+ NEWSLETTER
Zapisz e-mail :

Jeśli chcesz być informowany o naszych aktualnościach wpisz swój adres emailowy. Szanujemy Twoją prywatność.Nie udostępni nikomu Twojego adresu. W każdej chwili możesz sie wypisać:

Usuń e-mail :
Copyright © 2018 V-12.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
O nas || Bieżący numer || Archiwum || Forum || Kontakt