strona główna
  Archiwum Nr 8  

V12

Kilka słów od Wydawcy.

Listy

Odpowiadamy na listy do redakcji.

Sprzedaż samochodów w europie

W 2007 roku, według danych ACEA (Europen Automobile Manufacturers’ Association), zarejestrowano w europie (27 krajów UE i 3 kraje strefy EFTA), łącznie nieco ponad 16 milionów samochodów, co oznacza wzrost 1,17% wobec 2006 roku.

Ferrari Classiche

Każde Ferrari to dzieło sztuki. Specjaliści z Maranello potrafią chronić je przed upływem czasu.

Porsche Cayenne GTS

Jesteście pewni, że w Polsce zima stawia twarde warunki ? Myślicie, że jesteście kierowcami doświadczonymi w jeździe po śniegu i lodzie ?, aby to sprawdzić, może nawet bardziej niż dla testu samego Cayenne GTS, Porsche zorganizowało, zaledwie 200 km od koła podbiegunowego, w zimnym klimacie Laponi, prawdziwie gorący weekend.

Lamborghini Academy

Ferruccio Lamborghini nigdy nie chciał, żeby jego samochody ścigały się na torze. To był odważny wybór, w przeciwieństwie do filozofii ferrari…

Porsche 911 GT2

Niewiele samochodów potrafi dostarczyć tak intensywnych emocji. 997 GT2 odzyskał rekord 1000 metrów (20,29’) dla Stuttgartu. Ale by go poskromić, potrzeba dużego doświadczenia, jeszcze więcej zimnej krwi oraz toru z wieloma możliwościami ucieczki.

78 Salon samochodowy w Genewie

Tegoroczny salon w Genewie odbywa się w szczególnym momencie. Mimo że światowy rynek motoryzacyjny w 2007 roku odnotował wzrost, wiele wskazuje, że na dwóch najważniejszych rynkach, amerykańskim i na starym kontynencie, widoczne są wyraźne symptomy regresu.

Audi RS6 Avant

50 KM więcej od Lamborghini Superleggera, 70 koni więcej od Ferrari F430 Scuderia. Audi R8, ze swoimi 420 KM, wydaje się być dziecinną zabawką. Chcąc potwierdzić prymat technologiczny, tym razem Audi jednak przesadziło.

Mercedes C 4Matic

Z nowym systemem napędu na cztery koła, wziętym z klasy S, nowa klasa C pokazuje, że nic nie jest  stanie jej powstrzymać. Szkoda tylko, że cena też nie zna żadnych ograniczen.

Audi A5 3.0 TDi Quattro

Samochody Coupe są coraz mocniejsze. Audi debatuje w tym segmencie najlepiej jak potrafi. Przepiękny niemal włoski Design wyrafinowane wnętrze i zaskakujące właściwości dynamiczne. A5 poważnie kandyduje do roli rynkowego bestselleru.

BMW 123d Coupe

Jeszcze bardziej żywiołowa, najmocniejsza wersja serii1. I to nie tyle dzięki karoserii coupe, ile z powodu osiągów nowego dwulitrowego turbodiesla o mocy 204 KM. Bardzo elastyczny, zapewnia świetne przyśpieszenie. Pod względem prędkości maksymalnej podobny do 120D z powodu krótkiego szóstego biegu. Cena wyjątkowo wysoka.

Mini Cooper Clubman

Zwykły Mini bez wątpienia był jednym z największych motoryzacyjnych hitów ostatnich lat. Marketing BMW działał znakomicie teraz próbuje zrobić podobną operację z wersją Clubman. Będzie powtórka z sukcesu ?

VW Tiguan 2.0 TDi

Posiadanie SUVa jest ekologicznie nieuzasadnione. Mały SUV to z pewnością jakiś kompromis. Tiguan jest w tym segmencie ciekawą propozycją. Mimo kompaktowych wymiarów potrafi naprawdę wiele.

Mercedes-Benz C220 CDI Kombi Aut. Avantgarde

Zwiększyły się wymiary i pojemność bagażnika oraz polepszyły się osiągi, ale nie zmieniła się elegancja, wyróżniająca samochody Mercedesa, tradycyjnie bardziej nastawione na komfort i bezpieczeństwo jazdy niż na przyjemność prowadzenia.

Castagna Aznom

820KM, niemal 1000Nm momentu obrotowego, maksymalnie 372 km/h, od 0 do 100 km/h w 2.8 s. i 1.320 kg masy. W stolicy Lombardii powstał Aznom, super-bolid wywodzący się z Corvette Z06, jedyny egzemplarz z zakładu Castagna Componeti, gwarantujący porządny skok adrenaliny.

Honda CBR 1000RR Fireblade 2008

Zupełnie odnowiona CBR Fireblade bije wszelkie rekordy pod względem masy i przyśpieszenia. Traci nieco na swojej przysłowiowej niemal że poręczności podczas jazdy na torze, za to wzrasta jej wydajność. Lecz żeby móc to stwierdzić, potrzebne są ręce doświadczonego kierowcy. N trasie jest zwrotna prawie niczym „600”, każdy się na niej świetnie czuje. Jest już w sprzedaży – ceny od 51 900 złotych.

CRN 60 GiVi

To łódź numer 120 w historii CRN. Przy swoich 60 metrach długości, GiVi, megajacht ze stali i aluminium, jest produktem „full custom” jedynym  w swoim rodzaju, jeśli chodzi o rozwiązania technologiczne, design, osiągi i komfort. Powstał jako wynik współpracy pomiędzy personelem technicznym CRN i studiem Zuccon International Project, które dopracowało kształty zewnętrzne i wewnętrzne.

Breitling for Bentley – The Flying B

Bentley na rękę.

Maroko

Dla wyjątkowego samochodu Volkswagen przygotował wyjątkową prezentację. Pięć dni, żeby odkryć Maroko, w towarzystwie nowego kompaktowego SUV-a z Wolfsburga.

Bizzarrini 5300 GT

Zaczynał jako utalentowany inżynier w Ferrari, potem była ISO Rivolta, wreszcie samodzielny producent samochodów. Pełna przygód historia, której zawdzięczamy jeden z najpiękniejszych samochodów klasy grandturismo.

Bieżący numer
 
 
 
+ NEWSLETTER
Zapisz e-mail :

Jeśli chcesz być informowany o naszych aktualnościach wpisz swój adres emailowy. Szanujemy Twoją prywatność.Nie udostępni nikomu Twojego adresu. W każdej chwili możesz sie wypisać:

Usuń e-mail :
Copyright © 2018 V-12.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
O nas || Bieżący numer || Archiwum || Forum || Kontakt